piątek, 13 czerwca 2014

Kawa mrożona o smaku bananowym

W tym smaku absolutnie zakochałam się od pierwszego łyka! Podczas ostatniej wizyty u mojej koleżanki miałam okazję spróbować kawy mrożonej w zupełnie innym wydaniu. Renatka podała mi napój, który rzeczywiście posmakował mi na tyle, iż sama na drugi dzień postanowiłam go przygotować. Nieco zmieniłam pierwotny przepis, gdyż zrezygnowałam z dodatkowego cukru z dodatkiem wanilii (banan dla mnie jest wystarczająco słodki), ale wyborny smak pozostał. Kawa bananowa z dodatkiem lodu to orzeźwienie i pobudzenie w jednym! 


Składniki:
  • 1 średni, dojrzały banan
  • 1 filiżanka mocnej kawy (użyłam esencji uzyskanej z małej kawiarki)
  • 1/3 szklanki spienionego mleka (użyłam shakera, można zastosować spieniacz)
  • 1 ½  łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych
  • 4 kostki lodu (mój blender nie ogarnąłby całych kostek, więc zastosowałam kruszony lód)

Przygotowanie:

Obranego banana wrzucamy do blendera. Dodajemy schłodzoną kawę, wiórki kokosowe i lód. Na koniec jeszcze jedna łyżeczka cynamonu i całość blendujemy. Gotowy napój przelewamy do wysokiej szklanki lub kubka. Uzupełniamy spienionym mlekiem. Wierzch kawy posypujemy resztką cynamonu i gotowe! Dla miłośników słodkości polecam dodanie na wierzch bitej śmietany i odrobiny startej czekolady.

Smacznego!



Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi niezmiernie miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad, czyli komentarz. 
Pozdrawiam serdecznie! 
Basia ;)

1 komentarz: