piątek, 11 lipca 2014

Ogórki małosolne

Zdecydowanie uwielbiam! Już od dłuższego czasu miałam chętkę na takie ogórki. Wreszcie się doczekałam. Nareszcie pojawiły się pierwsze ogóreczki na mojej działce, więc od razu postanowiłam wyciągnąć słoiki i przygotować ten pyszny dodatek. Teraz pozostaje odczekać 2 dni, by moc pałaszować do woli pyszne, chrupiące ogóreczki.


Składniki:
  • 1kg małych ogórków gruntowych
  • 1,5l wody
  • 2 łyżki soli
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 cm korzenia chrzanu
  • niewielka wiązka kopru

Przygotowanie:

Sól rozpuszczamy w przegotowanej, gorącej wodzie. Garnek z wodą odstawiamy w chłodne miejsce, by zalewa ostygła. Do słoików na dno wkładamy koper, ząbki czosnku i chrzan. Umyte ogórki upychamy ciasno do słoików. Zalewamy ostudzoną wodą (ogórki muszą być przykryte wodą). Zakręcamy słoiki i odstawiamy w zacienione miejsce. Po 2-3 dniach ogórki będą gotowe do spożycia.

Smacznego!


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi niezmiernie miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad, czyli komentarz. 
Pozdrawiam serdecznie! 
Basia ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz