sobota, 5 kwietnia 2014

Ciasteczka marchewkowe z marmoladą

Pomysł na ciasteczka zaczerpnęłam w najnowszej książki Anny Starmach „Pyszne 25. Nowa porcja przepisów”. Przyznam, że idea wykorzystania marchewki w ten słodki sposób bardzo przypadł mi do gustu. Byłam ciekawa jak smakują „kocie oczka”, więc postanowiłam przetestować przepis (zmieniłam proporcje i zamieniłam konfiturę na marmoladę) i muszę przyznać, że efekt był przepyszny. Warto wypróbować!




Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g miękkiego masła
  • 2 duże marchewki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 50 g cukru pudru
  • 100 g marmolady

Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 190 stopni C. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Marchewki obieramy i trzemy na tarce o małych oczkach. Startą marchewkę i miękkie masło dodajemy do miski z mąką. Mieszamy, a następnie formujemy kleistą kulę. Na stolnicy wyrabiamy ciasto, podsypując mąką w razie potrzeby. Wyrobione ciasto cienko wałkujemy . Wycinamy z małe koła za pomocą kieliszka, w co drugim krążku wycinamy jeszcze mniejsze kółka. Całe koła smarujemy marmoladą i układamy na nich te z wyciętym środkiem. Gotowe ciasteczka układamy na blaszce i wkładamy do piekarnika na około 20 minut. Po upieczeniu i wystudzeniu, ciasteczka można oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!





Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi niezmiernie miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad, czyli komentarz. 
Pozdrawiam serdecznie! 
Basia ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz