poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Domowa ogórkowa z dodatkiem mięsa

Ogórkowa chodziła za mną już od dłuższego czasu. Zatem postanowiłam wykorzystać niedzielny rosół i zrobić zupę, ale nie byle jaką. Musiała być dokładnie taka jaką zawsze przygotowywała dla mnie moja Mama, czyli z dodatkiem ziemniaków, mięskiem i podsmażonymi ogórkami. Smażenie ogórków na odrobienie tłuszczu sprawia, że zupa zyskuje niepowtarzalny aromat, a traci cierpkość i kwas. Polecam!


Składniki:
  • 1 litr bulionu (użyłam niedzielnego rosołu ugotowanego na mięsach wołowym i drobiowym)
  • 2 średnie cebule
  • ugotowane mięso rosołowe pokrojone w kostkę (u mnie filety z kurczaka + kawałek wołowiny)
  • 1 słoik kiszonych ogórków (wybrałam ½ słoik)
  • 3 duże ziemniaki
  • przyprawy: sól, pieprz, majeranek, ziele angielskie, Vegeta

do zabielenia
  • 2 łyżki śmietany (dla odchudzających się jogurt naturalny będzie w sam raz)
  • 2 łyżeczki mąki

Przygotowanie:

Cebulę oraz ziemniaki obieramy i kroimy w kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy 1 łyżkę oliwy (dla tych nie na diecie polecam łyżkę masła) i wrzucamy cebulkę żeby się zeszkliła. Ogórki trzemy na tarce o większych oczkach. Do przesmażonej cebulki dodajemy ogórki i chwilkę smażymy. 

Na osobnym palniku doprowadzamy bulion do wrzenia, możemy dolać jeszcze szklankę wody. Gdy rosół się zagotuje, zmniejszamy ogień i wrzucamy cebulkę  oraz starte ogórki. Patelnię rozgrzewamy raz jeszcze i wrzucamy na nią pokrojone w kosteczkę ziemniaki. Do przesmażonych ziemniaczków wrzucamy pokrojone mięso rosołowe i chwilkę smażymy, by nabrało dodatkowego aromatu. Następnie zawartość patelni ląduje w garnku z bulionem. Całość gotujemy na wolnym ogniu. 

Przyprawiamy zupę: solą, pieprzem, zielem angielskim i odrobiną majeranku oraz szczyptą Vegety. W kubeczku mieszamy śmietanę z mąką. Dolewamy chochelką wrzącej zupy, aby zahartować śmietanę i uniknąć białych grudek w zupie. Wlewamy zawartość kubka do garnka ze zupą i ostatni raz doprowadzamy całość do wrzenia. I tym sposobem zupa gotowa! 

Ogórkowa w tym wydaniu doskonale smakuje z jajkiem gotowanym na twardo. Polecam!

Smacznego!


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi niezmiernie miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad, czyli komentarz. 
Pozdrawiam serdecznie! 
Basia ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz