czwartek, 29 maja 2014

Kapuśniak z młodej kapusty

Nareszcie pojawiły się nowalijki! Nie mogłam się już doczekać na świeże warzywa prosto z targu. Dzisiaj na Kleparzu udało mi się zakupić młodą kapustę, ziemniaczki, botwinkę i koperek. Z kapusty zdecydowałam się przyrządzić kapuśniak, za którym bardzo się stęskniłam. Zaraz po powrocie do domu, ruszyłam do kuchni, aby go przyrządzić. Wyszło pysznie! ;)


 Składniki:
  • 1,5l bulionu drobiowego (użyłam zamrożonego rosołu z niedzielnego obiadu)
  • włoszczyzna
  • 2 ziemniaki
  • koperek
  • 1 mała główka młodej kapusty
  • 1 ząbek czosnku
  • liść laurowy
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • sól i pieprz do smaku,  szczypta mielonej ostrej papryki

Przygotowanie:

Do gotującego się bulionu wrzucamy obraną i pokrojoną włoszczyznę, liść laurowy oraz ziele angielskie. Całość gotujemy, aż warzywa staną się miękkie.

Wyjmujemy włoszczyznę. Marchewkę kroimy w plasterki i wrzucamy z powrotem do garnka z wywarem. Kapustę szatkujemy bardzo drobno i również dodajemy do wywaru. Ziemniaki obieramy i kromy w cienkie talarki. Dodajemy do zupy. Gotujemy kapuśniak, dopóki ziemniaki nie zmiękną.

Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Doprawiamy zupę do smaku solą, pieprzem i papryką. Na koniec gotowania dodajemy posiekany koperek. I tym sposobem otrzymujemy pyszny i aromatyczny kapuśniak. Mniam!

Smacznego!


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi niezmiernie miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad, czyli komentarz. 
Pozdrawiam serdecznie! 
Basia ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz