poniedziałek, 13 stycznia 2014

Wątróbka w sosie curry

Przyznam szczerze, że przez lata nie znosiłam wątróbki. Kojarzyła mi się z ciężkostrawnym daniem otoczonym zewsząd smażoną cebulą. Ale jestem uparta i postanowiłam „odczarować” wątróbkę zmieniając sposób jej przygotowania. Sięgnęłam po parowar. Jak się okazało, wątróbka w nowym wydaniu jest naprawdę delikatna i soczysta. A całe danie smaczne i dietetyczne.


Składniki:

  • wątróbka drobiowa, ½  kg
  • jogurt naturalny, 1 kubek 200 g
  • majonez, 2 łyżki
  • żółtko ugotowane na twardo
  • czosnek, 2 ząbki
  • przyprawy: curry, sól, pikantna mieszanka pieprzów, sproszkowany imbir
  • mix sałat: rukola, escarola, radicchio, frisbee
  • oliwki czarne, kilka sztuk
  • kukurydza z puszki, garstka
  • pomidorki cherry, 200 g
  • ser feta,  1/3 opakowania
  • oliwa z oliwek

Przygotowanie:

Wątróbkę dokładnie myjemy, oczyszczamy z żyłek i resztek błon. Wkładamy do parowaru na 10 minut (jeżeli ktoś lubi mniej krwistą można wydłużyć czas gotowania do 20 minut). Przygotowujemy sos: do miski wrzucamy zmiażdżony w prasce czosnek, rozgniecione żółtko, dodajemy 3 łyżki jogurtu naturalnego i 2 łyżki majonezu. Na koniec wsypujemy przyprawy i dokładnie mieszamy składniki.

Gdy parowar oznajmi nam, że gotowanie dobiegło końca, wyjmujemy wątróbkę na talerz, lekko solimy i polewamy sosem.

Do tego dania przygotowuję zwykle sałatkę z serem feta. Do miski wrzucam różne gatunki sałat, dodaję pomidorki cherry, oliwki, kukurydzę i fetę. Wszystko polewam oliwą z oliwek lub jogurtem. Sałatkę układam obok wątróbki i gotowe.  

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz